Klanten binden met content


Mila Communication helpt bedrijven in de online communicatie met hun klanten. Dit doe ik door advies te geven op gebied van content marketing, door ondersteuning te bieden bij het opzetten van de juiste communicatie kanalen en door het realiseren van een passende vormgeving van de content.

Het juiste publiek aantrekken


Bij content marketing staat niet de promotie van het product centraal, maar de behoeften en interesses van de klant. Door de klant op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien, help je de klant in haar zoektocht naar de oplossing. Het doel van content marketing is het aantrekken van het juiste publiek, ze voorzien van de juiste informatie op het juiste moment zodat ze overgaan tot aankoop bij jou en dat ook blijven doen.

Resultaten voor de lange termijn


Om content marketing goed uit te voeren heb je een strategisch plan nodig. Content marketing is namelijk niet iets wat je één keer doet, maar consistent en herhaaldelijk in moet zetten om resultaten te behalen. Het is een lange termijn investering en daar moet de organisatie op ingespeeld zijn. Stap 1 is daarom het inventariseren van de bedrijfsdoelstelling. Wat zijn de toekomstplannen van het bedrijf en hoe kan de online strategie daarop aansluiten.

Door gebruik te maken van de buyer persona en de customer journey leer je je klant pas echt goed kennen.

Simone, Mila Communication

Leer je klant kennen


De volgende stap is inzicht krijgen in de klant. Door de klant echt te leren kennen weet je waar zijn wensen en behoeften liggen en welke stappen hij doorloopt voor hij overgaat tot een aankoop. De klant leer je pas echt kennen door met hem in gesprek te gaan. Nodig een representatief aantal van je klanten uit en ga met ze in gesprek. Stel een vragenlijst op met vragen die je helpen erachter te komen wat jouw klant inspireert en motiveert maar ook wat hem remt. Met de input van je klanten kun je de buyer persona en vervolgens de customer journey opstellen.

Content planning


Nu je weet wie je klanten zijn en wat de online strategie is kun je aan de slag met de content planning. Door een content planning te maken worden de communicatiemiddelen niet meer als losse onderdelen ingezet, maar kun je gericht communiceren met je (potentiële) klanten. Je weet immers precies op welk moment in de customer journey jouw klant bepaalde informatie nodig heeft en in welke vorm hij deze moet krijgen.

Een goede content planning afgestemd op de buyer persona en customer journey levert meer leads, conversies en tevreden klanten op.